סיפורים מהקליניקה של ד"ר רותם לחמי
- rotem lachmy
- Apr 24, 2025
- 2 min read
אהבה לא נולדת מבחוץ – היא מתעוררת כשאנחנו לומדים לחזור לעצמנו.
בקליניקה שלי, אני פוגשת את המקומות הכי פגיעים בנפש האנושית. את הכמיהה לאהוב ולהיות נאהבים, את הפחדים, האכזבות והקולות שאומרים "זה לא יקרה לי". אבל אני גם פוגשת תקווה. ומסע. ושלושה מהסיפורים הכי מרגשים, אני רוצה לשתף אתכם כאן.
"אני לא מספיק טוב בשביל זוגיות טובה"
כשהוא נכנס בפעם הראשונה, הוא חייך חיוך מנומס, אבל העיניים שלו אמרו הכל – חוסר אמון. בעצמו, בתהליך, באהבה. כל דייט שלו הסתיים בתחושת כישלון, או גרוע מכך – באישור לעוד אמונה מגבילה: אני לא שווה את זה.
האתגר המרכזי היה לפגוש את הפחדים מאחורי הדייטים – הפחד להיחשף, הפחד להידחות, ובעיקר – הפחד לפגוש את עצמו.עבדנו על בנייה מחודשת של הדימוי העצמי, תוך שילוב של שיח פנימי מחזק, תרגולי מיינדפולנס, וחשיפה הדרגתית להתנסויות זוגיות ממקום חדש – בוחר, לא מתאמץ להיבחר.עם הזמן הוא התחיל לשים לב שמי שמולו מגיב אחרת – כי הוא שידר משהו אחר. לא תבנית של חוסר, אלא נוכחות בטוחה.והיום? הוא לא רק בזוגיות – הוא שותף לה. באמת.
"לא מאמינה שאני ראויה לאהבה"
היא הגיעה שבורה מקשר ארוך ומתיש. קשר שבו למדה להתכווץ כדי שיאהבו אותה. מאחוריה – ילדות עם דפוסי הורות כואבים, שבהם אהבה תמיד הייתה עם תנאים, ביקורת או שתיקה רועמת.
האתגר המרכזי היה להבין שמה שהיא חוותה – זה לא אהבה. זה הרגל רגשי שיצר זהות.בתהליך שלנו פתחנו בהדרגה את הפצעים האלה, עם הרבה עדינות. למדנו להבדיל בין קולות העבר לקולה האישי. חיזקנו את המקום שבו היא אומרת לעצמה – אני ראויה בדיוק כמו שאני.דרך כלים של דמיון מודרך, כתיבה אינטואיטיבית ועבודה על גבולות בריאים – היא בנתה מחדש את ההבנה שלה מהי זוגיות ראויה.היום היא לא מוכנה לפחות – כי היא יודעת מה היא שווה.
"ויתרתי. אני בקושי אוהב את עצמי – אז מה עכשיו?"
הוא אמר לי את זה בפגישה הראשונה. עייף מהמרדף, מהאפליקציות, מהשיחות שלא מובילות לשום מקום.הוא הפסיק לנסות – לא בגלל שלא רצה זוגיות, אלא כי כבר לא האמין שמישהו יכול לראות אותו באמת.
האתגר המרכזי היה לעורר מחדש את הקשר בינו לבין עצמו.עבדנו יחד על בניית שגרה של חיזוק עצמי – תיעוד הצלחות יומיות קטנות, חיבור מחדש לתשוקות ישנות, תרגולי נשימה ונוכחות בגוף, וחשיפה מחודשת לאינטימיות – קודם כל עם עצמו.התחלנו בדייט עם עצמו – בוקר עם קפה ויומן, ערב של סרט שהוא אוהב, מחמאה לעצמו מול המראה.ומתוך האהבה העצמית שהתעוררה מחדש – הגיעה גם זוגיות עדינה, יציבה, אמיתית.
כי אהבה לא מתחילה ממפגש – היא מתחילה מבחירה.
והבחירה הראשונה היא אתם.

אם גם אתם מרגישים תקועים, מתוסכלים או פשוט עייפים מהמרדף – אני פה. עם שיטה שמחברת בין עומק רגשי לפרקטיקה מדויקת, בין ראש ללב.אני מזמינה אתכם למסע שבו אתם תפסיקו לרדוף – ותתחילו לבחור ולבחור קודם כל בכם ולעוף על עצמכם.כי החצי השני מתחיל בשלם.


Comments